Pers

Courtyard Amsterdam Airport is regelmatig in het nieuws. Speciaal voor persdoeleinden publiceren wij hier de laatste persberichten en nieuws over ons bedrijf.

Voor meer informatie en foto’s kunt u contact opnemen met:

Joyce Kremer
Marketing Manager
Telefoon: 023 - 541 05 18
E-mail: joyce.kremer@claus.nl

Adres:
Claus Company
Bosweg 15 (voorheen: Kruisweg 1401)
2131 LX Hoofddorp

7 apr 2017 | Courtyard Amsterdam Airport hotel 15 jaar en renoveert alle hotelkamers

Expand Article
Zaterdag 8 april was het 15 jaar geleden dat het Courtyard by Marriott Amsterdam Airport hotel als eerste nieuwgebouwde Courtyard hotel in Europa werd geopend. Tegelijkertijd worden ook alle...

Zaterdag 8 april was het 15 jaar geleden dat het Courtyard by Marriott Amsterdam Airport hotel als eerste nieuwgebouwde Courtyard hotel in Europa werd geopend. Tegelijkertijd worden ook alle 148 kamers volledig gemoderniseerd met de laatste innovaties op hotelgebied. Afgelopen zomer werd het business center al vernieuwd. Het hotel is een van de drukst bezette hotels in de regio.

De nieuwe hotelkamers zijn ontworpen volgens de laatste specificaties van Marriott en beschikken onder andere over een harde vloer – die zeer gewaardeerd wordt in verband met hygiëne –, luxe bedden met anti-allergie kussens, gratis high-speed WiFi en Smart TV’s met narrowcasting en apps (Netflix en Spotify). ‘Na maanden van voorbereiding voor een totaal vernieuwend Courtyard interieur, hebben we afgelopen week de eerste gasten verwelkomt in onze nieuwe kamers. De reacties waren lovend’, aldus Martijn Beekhuis, General Manager.

Ruime kamers
Het Courtyard Amsterdam Airport heeft de grootste hotelkamers in de regio Schiphol (30m2), die allemaal beschikken over aparte douche en een bad. Door de ruime kamers, keuken faciliteit voor gasten en ligging midden in het Haarlemmermeerse Bos op 15 minuten afstand van Schiphol is het hotel ook geschikt voor extended stay reizigers. Er is een directe 24-uurs verbinding met Schiphol Amsterdam Airport en Haarlem, op loopafstand van het hotel.

Business center
Afgelopen zomer is het business center met 5 multifunctionele vergaderruimtes eveneens gerenoveerd. De zalen zijn ingericht met beschrijfbare muren, ergonomische stoelen, break-out tafels en innovatieve technieken, zoals een systeem voor draadloos beamen en Marriott’s Meeting Services App waarmee de gasten direct communiceren met medewerkers van het hotel.

Foto: Gerenoveerde King Room in het Courtyard by Marriott Amsterdam Airport

Marriott International

23 sep 2016 | Marriott International’s Expanded Portfolio of 30 Leading Hotel Brands Sets New Global Standard for Unrivaled Travel Experiences and Expanded Loyalty Benefits

Expand Article
Today, the most iconic and visionary name in hospitality, Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR), expands to include 30 of the most desirable and prestigious hotel brands with the addition of...

At a time when travelers place even greater emphasis on enriching and personal experiences, they can now choose from the most diverse selection of hotel brands ever. With more than 5,700 hotels and 1.1 million rooms in over 110 countries across the globe, guests now have access to the best hotels and resorts wherever they travel.

Marriott International’s portfolio now includes a series of quintessential luxury and lifestyle names. The Ritz-Carlton, St. Regis, Bulgari Hotels & Resorts, JW Marriott, The Luxury Collection, W Hotels and EDITION define a new era of luxury travel, with dynamic brands such as Westin, Renaissance and Autograph Collection occupying an evolving lifestyle category. Premium brands like Marriott Hotels and Sheraton anchor the portfolio and provide a broad array of choices around the world for business and leisure travel. And new, fun, accessible experiences at Moxy Hotels, AC Hotels and Aloft add to the portfolio, ensuring our guests have whatever they want, wherever they are in the world.

“The marriage of these two leading hotel companies means Marriott will deliver an unparalleled guest experience with more hotels in more global destinations, an unrivaled range of comprehensive accommodations to suit every traveler, and the industry’s best loyalty programs,” said Arne Sorenson, President and Chief Executive Officer of Marriott International. “Providing such a wide selection reinforces our enduring commitment to offering guests an even greater world to explore with Marriott at their side.”

Expanded Loyalty Benefits

Also starting later today, members of Marriott’s leading loyalty programs, Marriott Rewards – which includes The Ritz-Carlton Rewards – and Starwood Preferred Guest (SPG), are invited to link their accounts at members.marriott.com to enjoy the benefits, recognition and experiences each program has to offer. Members will have their status matched across programs and be able to transfer and redeem points across programs for travel to more destinations than ever before. Members who link their accounts will be able to transfer points at a three-to-one ratio (three Marriott Rewards points = one SPG Starpoint) between the programs for redemption stays or on the Marriott Rewards Experiences Marketplace or SPG’s Moments platform.

23 mrt 2015 | Alle lichten uit bij Claus, Courtyard hotel en Papa's Beach House

Expand Article
Zaterdag 28 maart doen het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport hotel, Claus en Papa’s Beach House om 20.30 uur het licht uit voor Earth Hour. Tussen 20.30 uur en 21.30 uur...

Zaterdag 28 maart doen het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport hotel, Claus en Papa’s Beach House om 20.30 uur het licht uit voor Earth Hour. Tussen 20.30 uur en 21.30 uur wordt de niet essentiële verlichting uitgezet of gedimd. Tijdens dit uur attenderen de medewerkers van het hotel, de evenementen- en leisurelocatie en de buitenlocatie hun gasten op het initiatief. Earth Hour is een initiatief van het Wereld Natuur Fonds en tevens de start van de Environmental Awareness Month van Marriott International.

Courtyard, Claus en Papa’s Beach House doen graag mee met dit initiatief. “Onze hotelgasten krijgen een met de hand opwindbare lantaarn om zichzelf van licht te voorzien. Daarbij krijgen zij een drankje naar keuze aangeboden”, aldus Martijn Beekhuis, General Manager van het Courtyard by Marriott hotel. “Wij doen graag onze lichten voor één uur uit om het initiatief te steunen en iedereen om ons heen stil te laten staan bij Earth Hour.”, aldus Robert Aukes, General Manager van Claus. “In restaurant Blue Marlin gaat de verlichting uit en zetten we kaarsen en de openhaard aan om een gezellige intieme sfeer te creëren. Papa’s Beach House heeft de perfecte setting met de natuur en het meer om stil te staan bij Earth Hour.”, aldus Alexander Claus, Interim Manager van Papa’s Beach House. Dit initiatief past uitstekend binnen het MVO beleid van de bedrijven.

Earth Hour
Earth Hour is een jaarlijks internationaal evenement georganiseerd door het Wereld Natuur Fonds en is wereldwijd de grootste en snelst groeiende beweging die aandacht vraagt voor de kwetsbaarheid van de aarde. Elke laatste zaterdag in maart worden burgers, politici en bedrijven over de hele wereld verzocht om alle niet essentiële verlichting en elektrische apparatuur voor één uur uit te schakelen. Daarmee geven zij aan de toekomst van de aarde belangrijk te vinden. Vorig jaar deden honderden miljoenen mensen mee.

Earth Hour is georganiseerd om iedereen bewust te maken van het veranderende klimaat en de bescherming van natuurlijke bronnen. De keuze voor slimme en duurzame oplossingen staat hierbij voorop.

Environmental Awareness Month
Marriott International organiseert dit jaar voor het eerst de Environmental Awareness Month in Europa die start op zaterdag 28 maart om 20.30 uur en eindigt op donderdag 30 april 2015. Het doel is om met gasten een bos van 5.000 bomen te planten via WeForest. Europese Marriott hotels nodigen hun gasten uit om een origami sculptuur van handdoeken te maken en dan een foto te sturen naar Planet Marriott Europe. Voor elke foto doneert Marriott één boom aan WeForest. 

5 mrt 2015 | Kirsten Rooth nieuwe Sales Manager Courtyard by Marriott

Expand Article
Onlangs is Kirsten Rooth in dienst getreden bij het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport in Hoofddorp. Kirsten is de nieuwe Sales Manager voor het hotel en tevens verantwoordelijk...

Onlangs is Kirsten Rooth in dienst getreden bij het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport in Hoofddorp. Kirsten is de nieuwe Sales Manager voor het hotel en tevens verantwoordelijk voor New Business voor Claus en Papa’s Beach House.

“Gedurende mijn carrière heb ik ervaring opgedaan in de evenementenbranche en dat heeft altijd een bijzonder plekje in mijn hart gehouden. Na vier jaar buiten de evenementenbranche te hebben gewerkt, deed zich de kans voor om hier terug te keren en dat heb ik met beide handen aangegrepen! De combinatie van het Courtyard hotel, Claus en Papa’s Beach House is uniek in Nederland en biedt uiteenlopende mogelijkheden voor elk type (meerdaags) congres en/of evenement. Ik ben dan ook enorm enthousiast om mijn bijdrage te leveren aan het succes van dit bedrijf.”, aldus Rooth. “Ik vind het belangrijk om verwachtingen van onze gasten/klanten waar te maken c.q. te overtreffen! Mijn sleutelwoorden zijn dan ook betrokkenheid, kwaliteit en oog voor details en kijk er dan ook naar uit om onze marktpositie bij nieuwe en bestaande klanten verder te verstevigen!”

9 feb 2015 | Hotelgasten maken een Van Gogh in het Courtyard by Marriott

Expand Article
2015 is het jaar van Van Gogh en daar speelt het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport op een ludieke wijze op in. In de lobby staat een replica van de Zonnebloemen van de Nederlandse...

2015 is het jaar van Van Gogh en daar speelt het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport op een ludieke wijze op in. In de lobby staat een replica van de Zonnebloemen van de Nederlandse kunstenaar en een canvasdoek met een hele grote kleurplaat van hetzelfde schilderij. Hotelgasten worden uitgenodigd om mee te helpen om het bijzondere schilderij van Van Gogh op eigen wijze in te vullen.

Onder het mom van: Make room for a little fun: Let’s create our own “Sunflowers” hebben inmiddels al veel gasten hun aandeel in het schilderij gehad. Onderaan het schilderij hebben de ‘schilders’ de mogelijkheid om zijn of haar naam op te schrijven waardoor het een uniek stuk en een echt collectorsitem wordt. Op de Facebookpagina van het hotel is het ontstaan van het bijzondere doek te volgen.

Kunstenaar Vincent van Gogh is dit jaar 125 jaar geleden overleden. Het hele jaar eren verschillende steden in Europa de kunstenaar met bijzondere tentoonstellingen en evenementen rondom het thema 125 jaar inspiratie.

24 jul 2014 | Courtyard by Marriott hotel biedt mobiel inchecken voor gasten

Expand Article
Vanaf deze week is het mogelijk voor hotelgasten om bij het Courtyard by Marriott hotel in Hoofddorp via hun mobiele telefoon in en uit te checken. Via de Marriott app kunnen gasten met een...

Vanaf deze week is het mogelijk voor hotelgasten om bij het Courtyard by Marriott hotel in Hoofddorp via hun mobiele telefoon in en uit te checken. Via de Marriott app kunnen gasten met een smartphone snel en eenvoudig in- en uitchecken.

Het mobiele in- en uitchecken is exclusief beschikbaar voor gasten die in het bezit zijn van een Marriott Rewards lidmaatschap, het loyalty programma van Marriott, en van een iPhone of Android telefoon. De hotelgast krijgt een melding om in te checken, de mogelijkheid om de aankomsttijd aan te geven en een melding als de kamer gereed is. Als de gast vervolgens uitcheckt via de app, krijgt de gast hier een bevestiging van en kan de gast gelijk vertrekken zonder via de receptie te moeten gaan. Deze snelle en eenvoudige manier van in- en uitchecken zorgt voor een nuttige tijdsbesparing voor de zakelijke gast in het hotel.
De mobiele check-in en check-out app wordt nu bij ruim 1.000 Marriott hotels wereldwijd gebruikt, waarmee Marriott het industrie’s grootste en eerste merk is dat mobiele services biedt. Marriott wil met deze nieuwe service een diepere digitale relatie opbouwen met haar gasten.

Marriott Rewards
Met het Marriott Rewards lidmaatschap spaart u punten of miles, bij elke overnachting in meer dan 3.000 deelnemende hotels wereldwijd. De punten zijn niet alleen in te wisselen voor gratis overnachtingen en gratis upgrades, maar ook voor aankopen van bekende ontwerpers en merken zoals Apple, Michael Kors, Prada, Nikon en Canon. De punten van het Marriott Rewards lidmaatschap verlopen nooit. Gold members ontvangen daarbij gratis internet en platinum members ontvangen gratis internet, shuttleservice, parkeren en vanaf 1 augustus aanstaande het ontbijt gratis. Het lidmaatschap is gratis.

 

1 mei 2014 | Courtyard by Marriott hotel steunt SOS Kinderdorpen

Expand Article
De hele maand mei doneert het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport hotel € 1,- voor elk diner aan SOS Kinderdorpen. Dit is onderdeel van Marriott Internationals Europese...

De hele maand mei doneert het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport hotel € 1,- voor elk diner aan SOS Kinderdorpen. Dit is onderdeel van Marriott Internationals Europese “You Eat, We Give” programma om de organisatie te steunen in de strijd tegen jeugdwerkloosheid.

Het “You Eat, We Give” programma is onderdeel van Marriott’s “World of Opportunity” initiatief in heel Europa, dat jongeren uit kansarme milieus hun volledige potentieel helpt te bereiken door het bijbrengen van sociale vaardigheden en het verstrekken van beroeps- en onderwijskansen.

Met de ‘You Eat, We Give’ promotie toont het Courtyard by Marriott – Amsterdam Airport haar inzet in het helpen van jongeren in de voorbereiding op het beroepsleven. “Wij zijn blij dat wij binnen ons vak iets goed kunnen doen voor de maatschappij. Op deze manier genieten onze gasten van een heerlijk diner en dragen wij bij aan de ondersteuning van kansarme jongeren., aldus Martijn Beekhuis, General Manager.

Door middel van dit initiatief, zal Marriott International in meer dan 280 hotels in heel Europa fondsen en donaties in natura werven en vrijwilligers mobiliseren voor twee charitatieve partners; SOS-Kinderdorpen in continentaal Europa en “The Prince's Trust Fairbridge” programma in het Verenigd Koninkrijk.

SOS Kinderdorpen
SOS Kinderdorpen zorgt er al 65 jaar voor dat kinderen die er alleen voor staan, kunnen opgroeien in een liefdevol gezin. De organisatie werkt vanuit de visie dat kinderen recht hebben op een thuis en een goede opvoeding binnen een veilige omgeving in hun eigen land. Met deze unieke gezinsgerichte aanpak krijgen bijna 320.000 kinderen in 133 landen verspreid over de hele wereld een solide basis om zich te ontwikkelen tot kansrijke en zelfstandige volwassenen. Kijk voor meer informatie op www.soskinderdorpen.nl.

 

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
Meer informatie